Een greep uit verschillende projecten
Eigen initiatieven
Yoga-Art.nl
|
Yoga-Art.nl is een initiatief van 020 Concepts. De buddha beelden zijn anno 2016 niet meer weg te denken uit interieur magazines, maar waar is de yoga kunst? Een snelle Google search op 'yoga kunst' of 'yoga art' levert verbijserend weinig resultaten op. Gelukkig kunnen we daar met Yoga-Art verandering in brengen. Kunst voor en door yogi's. Een initiatief wat niet alleen tot de verbeelding van de doelgroep moet spreken, maar ook voor de aangesloten yoga artists onderling als inspiratiebron dient door bijvoorbeeld co-creatie. En dat vanuit een filosofie die past binnen yoga. Dus geen exorbitante galerie commissie structuren, de insteek van Yoga-Art is om de kunstenaars te ondersteunen en om yogi's betaalbare kunst met betekenis aan te bieden.
De doelstelling van Yoga-Art is om kunstenaars die enthousiast zijn over yoga bij elkaar te brengen en samen bijzondere werken neer te zetten van yogahoudingen in verschillende disciplines. Via de website en via exposities in yoga scholen brengen we onze werken graag onder de aandacht van onze doelgroep.
De doelstelling van Yoga-Art is om kunstenaars die enthousiast zijn over yoga bij elkaar te brengen en samen bijzondere werken neer te zetten van yogahoudingen in verschillende disciplines. Via de website en via exposities in yoga scholen brengen we onze werken graag onder de aandacht van onze doelgroep.
Buiten-Yoga.nl
|
Buiten-Yoga.nl is een initiatief van 020 Concepts & Irish Flowers (BlooM Yogatassen). Yoga is de afgelopen gelopen jaren enorm gegroeid in populariteit. Hetzelfde geldt voor het aanbod aan outdoor yoga lessen. Maar tot op heden was er nog geen enkele website te vinden met een overzicht van buiten yoga locaties in Nederland. Daar brengt Buiten-Yoga graag verandering in!
Alle vermeldingen van lessen op de site zijn gratis, zodat we in staat zijn om een compleet overzicht te bieden. Daarmee is Buiten-Yoga grotendeels afhankelijk van sponsoren die de yoga branche een warm hart toedragen. Voor seizoen 2016 zijn er nog een aantal sponsorpakketten beschikbaar!
Alle vermeldingen van lessen op de site zijn gratis, zodat we in staat zijn om een compleet overzicht te bieden. Daarmee is Buiten-Yoga grotendeels afhankelijk van sponsoren die de yoga branche een warm hart toedragen. Voor seizoen 2016 zijn er nog een aantal sponsorpakketten beschikbaar!
BedrijfsYogaPro.nl
|
BedrijfsYogaPro.nl is een initiatief van 020 Concepts & Yoga Studio Vin-Von. BedrijfsYogaPro zet de landelijke standaard voor bedrijfsyoga. De yoga docenten hebben naast hun algemene yoga docent opleiding ook een specialisatie gevolgd in bedrijfsyoga. Met een grote poule yoga docenten kan BedrijfsYogaPro klanten continuïteit en kwaliteit garanderen.
Het concept is geboren vanuit een aantal concrete doelstellingen:
- Meer bedrijven (werknemers) in aanraking laten komen met yoga
- Bedrijfsyoga in Nederland professionaliseren
- Yoga docenten aanmoedigen om zich te specialiseren op het gebied van bedrijfsyoga
- Bedrijven landelijk continuïteit en kwaliteit bieden
- Bemiddelen tussen de bedrijfsyoga docenten en bedrijven, om ook voor de yoga docenten continuïteit te bieden
Concepten en marketing optimalisatie in opdracht
Amsterdam Marketing
|
Opdracht: optimalisatie van de huidige online business modellen en ontwikkeling van nieuwe producten / diensten op online gebied
Resultaten:
- Een verdubbeling van de conversie van de iamsterdam City Card (door o.a. A/B testen, nieuwe landingspagina's, een verbeterd bestelproces en een betere uitleg van het product)
- Een verbeterde online zichtbaarheid (door o.a. campagne optimalisatie en het opstarten van affliate marketing campagnes - nu goed voor ca. 5% de online sales)
- Verbeterde product propositie van het Canal Cruise Ticket (ten bate van de concurrentie positie in de markt, optimalisatie van de online campagnes, nieuwe landingspagina's en verbeterde zichtbaarheid op de overige talen websites)
- Een verviervoudiging van de inkomsten van het Nightlife Ticket (door o.a. kwalitatieve verteringen aan het product zelf i.o. met de externe leverancier, A/B testen, nieuwe landingspagina's, verbeterde zichtbaarheid op de overige talen websites en het creëren van nieuwe offline sales mogelijkheden)
- Ontwikkeling van nieuwe kwalitatieve vormen van adverteren op iamsterdam.com (t.w.v. € 12.000 p/m)
- Verbeterde online zichtbaarheid van alle overige producten en diensten
- De basis gelegd voor een nieuw culinair product in samenwerking met een externe partner
Resultaten:
- Een verdubbeling van de conversie van de iamsterdam City Card (door o.a. A/B testen, nieuwe landingspagina's, een verbeterd bestelproces en een betere uitleg van het product)
- Een verbeterde online zichtbaarheid (door o.a. campagne optimalisatie en het opstarten van affliate marketing campagnes - nu goed voor ca. 5% de online sales)
- Verbeterde product propositie van het Canal Cruise Ticket (ten bate van de concurrentie positie in de markt, optimalisatie van de online campagnes, nieuwe landingspagina's en verbeterde zichtbaarheid op de overige talen websites)
- Een verviervoudiging van de inkomsten van het Nightlife Ticket (door o.a. kwalitatieve verteringen aan het product zelf i.o. met de externe leverancier, A/B testen, nieuwe landingspagina's, verbeterde zichtbaarheid op de overige talen websites en het creëren van nieuwe offline sales mogelijkheden)
- Ontwikkeling van nieuwe kwalitatieve vormen van adverteren op iamsterdam.com (t.w.v. € 12.000 p/m)
- Verbeterde online zichtbaarheid van alle overige producten en diensten
- De basis gelegd voor een nieuw culinair product in samenwerking met een externe partner
|
Opdracht: Het ontwikkelen en uitrollen van een marketing plan voor 3 thema vakantie websites (BookYogaRetreats.com, BookCulinaryVacations.com & BookMartialArts.com) en het neerzetten van een internationaal team van community managers.
Resultaten:
- Een verdubbeling in de traffic van BookMartialArts binnen 4 maanden na re-launch
- Een verviervoudiging in de traffic van BookCulinaryVacations binnen 4 maanden na de re-launch
- Zeer succesvolle Adwords Campagne voor BookYogaRetreats.com die uitgerold kan worden naar de andere labels
- Een overzichtelijke partnership presentatie
- Een goed gestructureerd en gemotiveerd team
- Tientallen doorlopende partnerships, joint promotions, press trips en meer voor alle labels
|
Opdracht: Het optimaliseren van het product online reserveren (communicatie met partner in London voor alle afdelingen, interne kennis deling, training restaurateurs, optimalisatie systeem, marketing, communicatie eindklanten).
(Uiteindelijk) resultaat: Ontwikkeling van een strategisch plan voor een fusie met SeatMe (destijds grootste concurrent in Nederland). Operationele begeleiding van de fusie. Binnen een maand van verlies naar winst, wat uiteindelijk heeft geleid tot een overname door Tripadvisor begin 2015.
(Uiteindelijk) resultaat: Ontwikkeling van een strategisch plan voor een fusie met SeatMe (destijds grootste concurrent in Nederland). Operationele begeleiding van de fusie. Binnen een maand van verlies naar winst, wat uiteindelijk heeft geleid tot een overname door Tripadvisor begin 2015.
Planday
|
Opdracht: Advies Nederlandse markt
Resultaat: Tientallen gesprekken met Nederlandse ondernemers én direct de eerste Nederlandse klanten. Dit in combinatie met advies over het opzetten van een team om de Nederlandse markt te bedienen zonder al te grote investeringen vooraf.
Resultaat: Tientallen gesprekken met Nederlandse ondernemers én direct de eerste Nederlandse klanten. Dit in combinatie met advies over het opzetten van een team om de Nederlandse markt te bedienen zonder al te grote investeringen vooraf.
Zij aan Zij
|
Opdracht: Een totaalconcept voor het jubileum jaar met als uitgangspunt een verdubbeling van het huidige aantal lezeressen.
Resultaat: Een concreet plan met een heldere kernboodschap voor het jubileumjaar. Hierbij staat samenwerking met gerelateerde partijen centraal. Overige speerpunten zijn slimme kostenbesparingen, het aanstellen van een ambassadeur, een nieuwe abonnementstructuur, nieuwe inkomstenbronnen, advies m.b.t. een nieuwe website, een nieuw dating systeem en een scala aan marketing mogelijkheden met een duidelijke focus voor de komende periode.
Resultaat: Een concreet plan met een heldere kernboodschap voor het jubileumjaar. Hierbij staat samenwerking met gerelateerde partijen centraal. Overige speerpunten zijn slimme kostenbesparingen, het aanstellen van een ambassadeur, een nieuwe abonnementstructuur, nieuwe inkomstenbronnen, advies m.b.t. een nieuwe website, een nieuw dating systeem en een scala aan marketing mogelijkheden met een duidelijke focus voor de komende periode.
|
Opdracht: SEO optimalisatie, opzetten AdWords campagne.
Resultaat: Verdubbeling van online verkopen binnen 2 maanden.
|
Opdracht: Stategisch advies online reserveringssysteem en online platform
Resultaat: Een goed doordacht online platform waar golfers wereldwijd banen kunnen vinden & boeken, hun prestaties bij kunnen houden en kunnen delen met vrienden. Een heldere afweging in de opties voor online reserveren via de website. Hoe structureren we het proces? Ontwikkelen we zelf een systeem? Hoe zorgen we dat de golfbanen op de juiste manier met het systeem gaan werken?
|
Opdracht: Het opstellen van een strategisch plan om de omzet te verhogen.
Resultaten: SuperSaaS is een self-service reserveringssysteem. Men kan het systeem uitproberen met een gratis account. Het grootste knelpunt voor SuperSaaS was het omzetten van gratis klanten naar betalende klanten. Eenvoud van het systeem werd hiermee de belangrijkste focus voor de toekomst. Naast optimalisatie van het systeem zelf heeft 020 Concepts de gebruikshandleidingen aangepakt met een overzichtelijke structuur, heldere teksten, meer visuele elementen en een verbeterde navigatie. Ook het sturen van welkomst
e-mails aan nieuwe gebruikers heeft bijgedragen aan de groei van betalende klanten.
e-mails aan nieuwe gebruikers heeft bijgedragen aan de groei van betalende klanten.
Direct Force
|
Opdracht: Het ontwikkelen van een nieuwe business tak voor joint promotions
Resultaat: Een businessplan voor een nieuwe bedrijfsactiviteit en verschillende veelbelovende concepten voor joint promotions
Resultaat: Een businessplan voor een nieuwe bedrijfsactiviteit en verschillende veelbelovende concepten voor joint promotions
|
Opdracht: SEO optimalisatie webshop, inzet nieuwsbrief en kortingsacties
Resultaat: Een verdubbeling van de online verkopen binnen twee maanden
Carol's Haarlem
|
Opdracht: Een eenvoudig zelf te beheren website
Resultaat: Een strakke nieuwe website en een verbeterde online zichtbaarheid
Resultaat: Een strakke nieuwe website en een verbeterde online zichtbaarheid
Mastermind
|
Opdracht: Het ontwikkelen van een concept dat een oplossing biedt voor zowel zakelijke als persoonlijke mobiliteit van medewerkers. Het toetsen van de haalbaarheid van het concept door middel van presentaties aan verschillende bedrijven (o.a. Siemens, ASR Nederland, Logica, Enexis, KPMG) en potentiële operationele partners.
Resultaat: Een tevreden opdrachtgever die het concept verder op heeft gepakt en enthousiasme bij de bedrijven die in de ontwikkeling betrokken waren.
Resultaat: Een tevreden opdrachtgever die het concept verder op heeft gepakt en enthousiasme bij de bedrijven die in de ontwikkeling betrokken waren.